החשיבות של אירועים עסקיים, חוצים את גבולות החברה, תפקידם להעביר מסר לשוק כולו. זו הסיבה שהפקת אירועים עסקיים, היא תמיד דבר מורכב ומיוחד
הפקת אירועי חברה עיסקית מציבה בפני המפיק אתגרים נוספים: בנוסף לצורך ה"רגיל" לתאם בין עשרות ספקי שירותים שונים, לקבל הצעות מחיר אטרקטיביות, לצבוע את האירוע בגוון יחודי ובלתי נשכח, וכל זאת במסגרת תקציב מצומצם, הפקת אירוע עסקי דורשת גם בדרך כלל הכנסה של איזושהי אג'נדה שיווקית, שמעמיסה עוד יותר על הדרישות התובעניות מן המפיק.
בשורות הבאות ניסינו להתייחס בצורה כמה שיותר פרקטית ותמציתית לדרכים מומלצות להתמודד עם האתגר הזה, שקוראים לו הפקת אירועי חברה.
הפקה חיצונית לאירוע
נכון, חברת הפקה חיצונית גובה בין 5-20 אלף ₪ עבור שירותיה, ובמקרה של הפקת אירועים עסקיים העלויות יכולות לעלות עוד יותר. עם זאת, כמה מן הלקוחות העיסקיים עימם דיברנו, ביניהם תיאטרון הבימה, סופר-פארם, חברת PACO RABANA בישראל ואחרות, יש לכך כמה וכמה יתרונות משמעותיים:
"ראש נקי"- המפיק הוא גוף חיצוני, שהרבה פחות מעורה בפוליטיקה המשרדית, ובסופו של דבר מקבל כסף על הצלחת האירוע, ולכן סביר להניח שיהיה הרבה יותר אובייקטיבי ויצירתי. הוספת מישהו "מחוץ לקופסא" יכולה רק לעזור ל"סיעור המוחות" והגדלת מגוון הרעיונות היצירתיים, דרישת קדם הכרחית אם ברצונכם להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח וייחודי באמת.
חיסכון בעלויות משנה- זהו ה"תירוץ" הכי נפוץ של מפיקי אירועים עבור השכר שהם גובים, ואף שקשה מאוד לחשב אותו (גם פירמת רואי החשבון הבינלאומית "eriston yong" שהשתמשה לאחרונה בשירותי הפקת אירוע עיסקי (יום גיבוש אקסטרים) מקצועיים, לא הצליחה לענות לנו בדיוק כמה לדעתם השימוש במפיק מקצועי חסך להם מבחינת עלויות ספקי משנה). מדובר בחיסכון משמעותי בעלויות, ולו משום שהמפיק מכיר הרבה יותר את השוק היעודי (ספקי קולינריה, שירותי בידור, הפעלות, שירותי עיצוב וכו') והרבה יותר קשה "לעבוד" עליו.
חלק מה"חיסכון" שבבחירת חברת הפקה חיצונית ניתן לכימות (כמו החיסכון בעלויות כנ"ל, או חיסכון בזמן עבודה של עובדי המשרד (שהיו מבזבזים זמן לא מבוטל בכל הטלפונים והסידורים שהעברתם למפיק המקצועי)), אבל חלקם "לא יסולאו בפז". כך לדוגמא במידה ומדובר על אירוע השקה שיווקי, כל איחור או "פאשלה" של ספק משנה, כולל חסר מנות מספיקות, אלכוהול לא איכותי, שירות לא מושלם וכו', יעלו לכם בהרבה מאוד יחסי ציבור, ונמצא שכרכם בהפסדכם. אחריות (אם כי מוגבלת) להצלחת האירוע מבחינת המטרות שהצבתם: פגישות העבודה עם המפיק החיצוני עוזרות מאוד להגדיר הייטב את המטרה העיקרית מאחורי האירוע (שיווק, גיבוש עובדים, יחסי ציבור וכו') ולחתור אליהן "בלי לבזבז משאבים" לכיוונים מיותרים.
החברות מובילות בתחום
מבין עשרות החברות הרבות בישראל המציעות שירותי הפקת אירועי חברה, בחרנו כמה שהפיקו לאחרונה אירועים מוצלחים במיוחד:
"מועדון תרבות" מציעה פורטופוליו מלא של האירועים (הפרטיים וכן הפקת אירוע עיסקי עבור לקוחות שונים) באתר החברה (www.cultureclub.co.il).
בנוסף החברה מציעה שירותי בר אקטיבי וחלל אירועים (מועדות ה"קאלצ'ר קלאב" בתל אביב) משלה. בין לקוחותיה העיסקיים האחרונים של החברה נמנים PACO RAVANA, תיאטרון הבימה, ערוץ 10, ולקוחות נוספים.
זום הפקות, מפיקה ומקדמת לקוחות רבים, עם דגש על תחום המדיה והאומנות, ביניהם הרכבים מוזיקליים מוצלחים רבים, כולל הצל, נתי לוי, יניב כהן ושמעון בוסקילה.
מה שתפס את עיננו במיוחד בחברה היא הגישה הרחבה שלה, שמשלבת ניסיון מוכח ביחסי ציבור עם כניסה לפרטים הכי קטנים של הפקת אירוע עיסקי (כולל הדפסה עצמונית של הזמנות, מוצרי שיווק ופירסום, ועיצוב...)
חברות גדולות מפיקות אירועי ענק, לא רק כדי לשמח את העובדים שלהם. אלא בעיקר מתוך רצון שהמתחרים, העיתונאים והמשקיעים השונים יתרשמו וידעו, "אנחנו כאן ואין לנו כוונה ללכת לשום מקום"
אנחנו עובדים עם מפיקי אירועים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|