מה מידת האחריות של מפיקי אירועים כלפי תקלות שנגרמו על ידי גורמים אחרים שבאחריותם (כמו איחור של להקה, בעיה בהגשת האוכל וכדומה)?
זוהי שאלה משפטית סבוכה במקצת, שכן התשובה תלויה בעיקר בהגדרת יחסי העבודה בין מפיקי אירועים לבעלי השמחה מחד, וחשוב מכך, בין מפיקי אירועים לספקי המשנה מאידך.
הגישה המקובלת היום בחוק היא כי בדרך כלל (אם כי יש לדון בכל מקרה לגופו) היחסים בין המזמין (אתם) לבין מפיקי אירועים הם יחסי קבלנות, כלומר אתם למעשה קונים מוצר מוגמר מן המפיק (להגדרה זו השלכות חיוביות בעיקר לגבכם, שכן לא תתקיים אחריות שילוחים על נזקים שעלולים להגרם על ידי מפיקי אירועים לצד ג').
מאידך היחסים בין המפיקים לבין ספקי המשנה סבוכים יותר, ולמרות שבדרך כלל מדובר ביחסי קבלנות (ולכן המפיק יכול לטעון למוגבלות בשליטה על ספקי המשנה), הרי שקיימים תקדימים משפטיים שונים בהם עצם מוכנותו הראשונית של המפיק להתחייב לארגון מוצלח של האירוע, בשילוב עם חוזים כתובים וחוזים בעל פה שנערכו בינו לבין המזמינים (כמו הבטחות מרובות של "הכל יהיה בסדר" וכדומה) מחייבים את המפיק במידה מסויימת של תקלות מצד ספקי המשנה, גם כאשר אלו לא נגרמו ישירות כתוצאה מאשמת המפיק אלא כתוצאה מרשלנות בלבד.
למסקנה, בגלל חוסר הבהירות של החוק בנושא, מומלץ מאוד להוסיף סעיף עונשין לחוזה הנחתם בינכם לבין מפיקי אירועים, ולציין באופן כמה שיותר מפורט את מחוייבותו של המפיק להצלחת האירוע בכללותו, כולל עונשים מוגדרים מראש לכל חריגה מן ההסכם.